memyselfaj.webblogg.se

Regn och blåst

Så kom skitvädret. Och jag som ska gå ut med Harry nu. Suck. Maken klarar inte av att gå ut med honom på någon vecka eftersom den lilla rackarn kan dra ganska ordentligt och det är ju inte bra för operationsärret.

Men vi har varit ute på stan och gått och tagit en fika på Wasa. Mys.

Läkaren på vårdcentralen ringde för en stund sen. Han hade sett resultatet från mitt utandningstest och tyckte det såg bra ut. Ska fortsätta med cortison och Bricanyl. Märkte bara idag vilken skillnad det är på andningen beroende på vädret. I morse sol och hög luft = bra att andas. På dagen regn och fuktigt = genast stockar det sig i bröstet och jag får stundtals panik när jag inte får luft. Fan alltså.

Har köpt fästinghalsband till Harry idag, ett grönt på djuraffären. Tidigare somrar har vi ju haft Apotekets halsband och det har funkat bra, men det innehåller ju så mycket gift som är synd att utsätta sin lilla älskling för. Får se om det här gröna funkar lika bra.

Nä. Nu ut i skitvädret. ;)

Kramar

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: