memyselfaj.webblogg.se

Ja fy fan...

 Det var några dagar sen, men det har varit jäkligt jobbigt med saker och ting som sker ovanför mitt huvud. Hemma på permis. Kanon:) Allt flöt bra. Sen blev det måndag även om min hjärna inte var med på det just där och då. 
När jag klev in i mitt rum här på sjukhuset i söndagskväll blev jag sjukt rosslig i bröstet ungefär som en förkylning. Kändes inte alls bra, men det gick bra på natten ändå. Provtagning på morgonen. Sen beställde de tid för röntgen av bröst med mera. Rullades ner 13.30. 
Eftermiddagen tillbringade jag och maken i dagrummet, han ätandes resterna av sin sallad från lunchen. Själv åt jag fiskgryta. Smakade gott. 
Kvällen kom och jag frågade efter syrgas eftersom jag tyckte att andningen blev ansträngd. Hade visserligen varit på toa, men det kunde ju vara bra att kolla provsvaren från eftermiddagen. En sköterska kopplade först in syrgasen sen gick hon och kollade om svaren från röntgen var klara och det var de.
Hon kom tillbaka och höll upp 2 nålar. Det blev tyst och hon tittade på mig. Runt mig satt sonen och äldsta dottern. Tur det för nu blev det tufft. Som sagt, provsvaren fanns där - proppar i höger lunga och jag blir tvungen att ta blodförtunnande i minst ett halvår. Och där sitter jag i ett snart mörkt och tomt rum och ska sova. Skulle få vänta till morgonen därpå för att få svar på alla frågor. 
Natten har väl varit ok. Kanske inte bästa sömnen, men vad gör man?
Idag kom maken och vi fick svar på ronden. Proppen är oftast en följd av tumörsjukdomen, men ska inte ha någon påverkan på övrig behandling, vilket betyder att jag fortsätter min cytostatika imorgon. Sen åker jag hem. Läkaren sa också att man eventuellt sett någon någon mer tumör längst ner på hjärtat. Men det tar jag en annan dag. 
Nu är det snart lunch och jag känner mig sjukt trött. 
Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anne-Lie Gustavsson
skriven :

Hej gumman!
Usch va mycket elände du måste utstå! Tur du har din fantastiska familj som ständigt finns vid din sida!
Du är en kämpe!!!!! Tänker på er!!!
Kramar i massor!
Anne-Lie me Jack och Micka

2 Barbro
skriven :

Usch och fy. Hittar inte orden, det är bara för jävligt att du ska behöva gå igenom så mycket. Du är en fantastisk kämpe! Massor av styrkekramar!!!!!!

3 mona
skriven :

Hoppas nu att cytostatikan och Herceptinet går hårt åt tumörerna, så dina symptom lindras, och du får börja må bättre! Härligt att du får åka hem i morgon! Varma tankar och styrkekramar i massor!