memyselfaj.webblogg.se

Pissdag

Dagen började med ett besök på sjukhuset och provtagning inför eftermiddagens skiktröntgen av bröst och buk. Äldsta dottern och vovven var med (men de väntade självklart utanför :). När vi gick hem stod jag på huvudet i asfalten... Hur f-n lyckas jag? Slog i alla fall i glasögonen så att de blev både repiga och sneda. Tur att jag har försäkring så att de fixar nya bågar (glasen klarade sig tack och lov). Fick inga större kroppsliga skador mer än skrapsår. Vet inte om ovanstående vurpa beror på att jag har så ont i lederna och är osäker (läs ostadig). Vet liksom inte hur mycket kroppen orkar. Eller så berodde den på - som vanligt - min förmåga att snubbla på mina egna fötter :). På eftermiddagen fick jag och äldsta dottern skjuts av maken till sjukhuset (så att jag skulle slippa risken att snubbla igen). Det kändes tryggt och bra. På sjukhuset fick jag uppdraget att dricka en liter (!) kontrastvätska på två timmar. Fy fan! Det smakade skit och jag fick kväljningar. I väntrummet satt en annan kvinna som såg ut att vara nära att börja gråta när hon drack samma skit. Ibland är livet inte rättvist. Jag fick i mig vätskan i alla fall och sedan röntgades jag. Dagen avslutade vi på Espresso house och avnjöt en mocha latte och smörgås. Kom på att varken jag eller äldsta dottern ätit sedan frukost. När vi satt där ringde telefonen och snart gjorde mellandottern oss sällskap. Love you all. Sen fick jag gå hem själv. Tjejerna skyllde på att det skulle fixas något inför morgondagens händelse (min födelsedag ;). Väl hemma kände jag mig halvt illamående och magen var i olag. Nu ska jag avnjuta en glass och glömma dagens vedermödor - för i morgon nalkas en ny dag. :) Kramar
Taggar: Blodprov, Röntgen;