memyselfaj.webblogg.se

Imponerad av sjukvården

Så var jag hemma och sovit i min säng första natten. Inte helt fel. :) Och nu på morgonen har en sköterska plus undersköterska varit här och gjort upp dagsprogrammet för den hjälp jag behöver. Vilka resurser det finns... Blir så imponerad. Däremot höll det på att bli katastrof när jag stod nedanför trappan igår och skulle upp. sjuktransporten hade vi haft förut och visste vi kunde lita på, men bärhjälpen som skickades för att hjälpa till. Ja, herre gud... Men han skulle vara stark och bestämde sig för att han SKULLE orka bära mig upp för trappan. Men varken jag eller sjuktransporten vågade, så han fick se sig besegrad av min son som  fattat tag om bärstolen. Klart han tyckte det var tungt, men efter en massa timmar på gymmet, så var mamma snart uppe. Vad det blev av bärhjälpen? Ja, han nöjer sig nog med att skjutsa runt på sina taxikunder. 
Nu är jag ensam en stund och det känns bra. Ska sova lite. Har varit jobbiga dagar. 
Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: