memyselfaj.webblogg.se

Varit hos läkaren

Nu har jag varit på vårdcentralen. Blev egentligen inte så mycket klokare över vad det är för fel på mig. Han lyssnade på lungorna och kunde höra ljud i den ena, precis det ljud som kommer ur min mun när jag andas. Fick andas in kortison i två minuter, men märkte inte av någon större förbättring. Tog snabbsänka (10) och temp (37,3), så inte heller det tydde på något fel. Läkaren hade under tiden ringt lungkliniken, pratat om min sjukdomshistoria och kommit överens om att jag ska röntga lungorna. Visar inte det heller nåt, ja då skulle lungorna skiktröntgas. Om jag inte mådde bättre eller om röntgen inte visat nåt sa läkaren att han därefter tvingas lämna mig vidare till lungkliniken för fortsatt utredning. Så himla bra läkare. :)Tog sig verkligen tid och brydde sig. Fick betapred (kortison) som jag ska äta i fem dagar. Precis samma medicin som jag åt i samband med cellgiftsbehandlingarna. Bara det att de här doserna är betydligt mindre än då (6 mot 30). Kruxet är att man blir jättepigg av dem. ;)

 

Ringde från sjukhuset precis. Ska på röntgen i morgon förmiddag. Här går det undan i svängarna. :) Nu ska jag ta det lugnt. Har tagit de första kortisontabletterna plus värktabletter. Har en brinnande huvudvärk ovanpå allt. Suck.

Ta vara på dagen idag och lev i nuet. Igår är redan borta och det kan du inte göra nåt åt och i morgon vet du inget om. ;)

Kram

Taggar: Vårdcentralen;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mona
skriven :

Vad bra att du får hjälp snabbt! Håller med dig om att det är så viktigt att ta vara på här och nu :) Kram !

2 Barbro
skriven :

Tänker på dig idag! Kramar om! /Barbro