memyselfaj.webblogg.se

Läkarbesök

Idag har jag alltså varit hos läkaren på onkologmottagningen. Han frågade hur jag mår och den här gången höll jag inte tillbaka utan berättade om mina krämpor. Svårt med andningen, ont i lederna, svullen hand. Till det ska läggas höstens hjärtproblem, kristallyrsel och arbetslöshet. Han skakade bara på huvudet... Suck.

Han kände på mitt ärr på bröstet och sa att det var hårt, men att det kändes bra. Sen lyssnade han på lungorna och märkte att jag använder vänster lunga mest?! Lungan som är halv... Enligt läkaren kan det bero på att trycket från ärret på bröstet gör att det inte finns tillräckligt med utrymme för den friska lungan att expandera. Fan alltså.

Efter besöket gick jag till provtagningen och tog blodprov. Svaret får jag när läkaren ringer på fredag. Sen är det bara att vänta på kallelse till röntgen. Borde komma inom några veckor enligt läkaren.

Så nu känns det lite skakigt igen. Sjukdomen finns i bakhuvudet. Måtte allt se bra ut.

Kramar

Taggar: Onkologläkaren;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: