memyselfaj.webblogg.se

Vaknade med rosfeber

Vilken bra start det blev på födelsedagen i går - NOT. Maken och barnen kom in och sjöng och hade med sig fina presenter. Jag däremot var helt väck. Hade hög feber (39 grader) så jag höll på att svimma. Trodde direkt att det var rosfeber. Fick komma till vårdcentralen några timmar senare, till en AT-läkare som knappt visste vad rosfeber var.

När jag fick rosfeber första gågen för 2,5 år sedan, så satte de genast in en stark penicillin, men i går fick jag Kåvepenin. Jag sade åt honom det, men enligt honom skulle jag åka in till akuten om det inte blev bättre i går kväll eller nu på morgonen. Det har det inte blivit. Snarare tvärtom. Jag är röd och svullen om handen och röd och svullen kring såret där de opererade bort bröstet, under armhålan och framför och bakom axeln.

Nej, nu orkar jag inte mer. Hade 38,5 i feber när jag vaknade i morse, så nu åker vi till akuten. Antingen blir det en starkare penicillinkur eller så blir jag inlagd och får penicillin direkt i blodet.

Kramar
Taggar: Rosfeber;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: