memyselfaj.webblogg.se

Här går det undan

Nu går det verkligen snabbt, för redan i går fick jag kallelserna från sjukhuset. Så nästa fredag blir det arbets-EKG och lungtest. Skönt. Blev positivt överraskad faktiskt när jag såg brevet i brevlådan, för trots allt så hade det ju bara gått fyra arbetsdagar sedan jag pratade med läkaren. Det måste man väl kalla snabbt. :)


Ekg, elektrokardiogram, är en metod för att mäta hjärtats elektriska aktivitet. Resultatet från ekg visar om det finns störningar i hjärtats verksamhet. Ekg kan tas i vila eller under arbete.


Lungfunktionsundersökning innebär att patienten andas på några olika sätt i en apparat som mäter lungornas funktion och hur stora lungvolymerna är.

Ja, det låter ju inte alltför allvarligt. Det ska jag nog klara av. ;)

I går var jag och sonen och tränade. Kändes riktigt, riktigt bra. Går på "Gymmet på Väster" (http://www.gymmet.net/), ett helt sjukt bra gym här i stan. Det är litet med en otroligt familjär stämning. Han som driver det har varit friidrottare på landslagsnivå, är utbildad och kan mycket om kroppen. Han vet om min sjukdomshistoria och har varit ett jättebra bollplank både under min sjukdomsperiod, men också innan.

Ja, i dag är det onsdag och snart midsommar. Det är inte klokt vad tiden går fort. Ändå går jag hemma. Vad gör jag på dagarna egentligen?! I alla fall så drar vi upp till Hälsingland redan på torsdag kväll för att hälsa på släkt och vänner. Har inte haft någon riktig midsommartradition på ett antal år sedan vi sålde husvagnen, så det ska bli riktigt kul att fira där uppe.

Nu ska ni alla ha en trevlig midsommar, för nu tänker jag inte blogga igen förrän nästa vecka.



Midsommarkramar :)





Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: