memyselfaj.webblogg.se

Börjar vänja mig vid tanken

Nu har det gått några dagar sedan läkaren ringde och berättade att man planerar göra en operation och jag har så sakteliga börjat vänja mig vid tanken. Svårt att förbereda sig är det ändå eftersom jag inte vet ett dugg om operationen eller hur det blir efteråt, men det ska nog gå bra.

Tankarna snurrar mest kring hur operationen genomförs, vart de går in till exempel?! Går de in via bröstet, ryggen, sidan, ljumsken eller vad? Någon som vet? Det är många frågor jag skulle vilja ha svar på, men som det ser ut nu får jag nog vänta. Fast... Har jag väntat så här länge redan, så kan/orkar jag nog vänta en tid till.

Det känns i alla fall underbart att få era stärkande hälsningar, både här på bloggen och FB. :)

Just nu väntar jag på ett samtal från sjukhuset för att få tala med en sköterska. Skulle fråga läkaren, när han ringde i torsdags, om jag ska fortsätta med Herceptin fram till operationen. Men det glömde jag. Undrar varför?! Då blir det till att börja jaga igen eftersom jag inte vet om han gjorde några anteckningar om det i min journal. Hur ska jag annars få några svar? Ska jag bara vänta och se om det kommer kallelse eller om det inte kommer någon kallelse och i så fall anta att jag inte ska fortsätta med Herceptin? Eller har de i så fall glömt bort att anteckna att jag ska fortsätta med Herceptin? Ja, det är tur att man inte är sjukare ändå, så att man orkar jaga så att allt blir rätt.

I dag har jag beställt två handskar till, en blå och en grå. Känner att jag måste ha den på varje dag för handen svullnar något enormt i värmen. Då är det ju bra att ha några extra, så att jag hinner tvätta dem allt emellanåt. ;)

Annars händer nog inte mycket i veckan - förrän till helgen då det är midsommar som ska firas uppe i Hälsingland. Ska bli sååå roligt. Ser dessutom ut som om vi får med oss alla ungarna dit upp och det tycker jag är jättekul också.

Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: