memyselfaj.webblogg.se

Bra hjärta och lungor

Idag har jag varit på sjukhuset. Först gjorde jag arbets-EKG med resultatet att hjärtat fungerade alldeles utmärkt. Fick cykla cirka 12 minuter med gradvis hårdare motstånd. Till sist blev det riktigt tungt. Mest ansträngda blev nog låren. Självklart var jag ordentligt svettig också efter cykelturen, men allt lugnade ner sig efter tio minuters vila.

Därefter fick jag sätta mig i väntrummet innan jag blev inropad till lungfunktionstestet. Fick blåsa i ett rör med och utan motstånd. Fick också fylla respektive tömma lungorna till max. Till sist snurrade det ordentligt i huvudet. Men enligt sköterskan hade jag bra lungor med stor volym. Tydligen ligger medelvärdet på 3,9. Jag låg på 4,7. Det låter ju jäkligt bra.

Inga frågetecken inför en operation verkar det som och det känns faktiskt super-duper-bra. Om jag blir av med pricken i lungan är jag ju av med cancern i min kropp och kan därefter börja om från noll. Bara att gasa alltså. Me like. Känner ett riktigt glädjehus i kroppen. :))

Nu har jag haft en period när jag saknat jobbet något enormt. Läser tidningen på morgonen och känner en otrolig längtan att få skriva igen. Blir så jäkla avundsjuk på alla mina arbetskamrater. Var glada ni att ni är friska och kan gå till jobbet varje dag. :))

Igår hade jag och barnen en mysig dag tillsammans med mamma/mormor. Vi var i Nora och fikade och senare åt vi också middag. Däremellan hann vi dessutom åka iväg så att Harry fick bada. Vädret var soligt och varmt och min älskade mamma var både pigg och glad. Känner en sådan otrolig saknad av henne. Skulle vilja ha henne nära, så att vi kunde dela vardagen med henne. Kände en klump av saknad i magen när vi lämnade av henne hos syrran på kvällen igen. Fan att allt ska vara så himla svårt.

Nu är det fredagskväll och vi har suttit ute på altan och käkat middag. Myyys. :)) Ibland är livet härligt. :))

Inga planer har vi för helgen. Det brukar bli rätt bra ändå. :)) Nu får ni ha en trevlig helg.

Kramar
Taggar: Arbetstest;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: