memyselfaj.webblogg.se

Det var ett tag sen....

Tiden går och snart hoppas jag få besked vad som händer med min cancer i lungan. Ska få Herceptin i morgon bitti och på eftermiddagen ska jag till sjukgymnasten för min arm/hand. Svullnaden har inte gått ner trots att jag varit duktig och använt strumpan och handsken. Utöver det har jag gjort gymnastik med armen nästan varje dag. Kanske blir den bättre en annan dag.... Vad vet jag? Den 27:e ska jag göra en ny skiktröntgen för att se om cancern håller sig tillbaka med Herceptinet. Efter det dröjer det kanske någon vecka innan jag får komma till en läkare och få besked vad det kan bli för behandling (cellgifter, strålning eller operation). Annars rullar dagarna på. Går mina promenader med Harry, men den vidriga halkan har varit jobbig. Tur att Harry gillar sin matte och förstår när matte inte kan gå så fort med risk för att halka omkull. ;) Ändå har jag ramlat 2 gånger den här vintern. Fast det har gått bra båda gångerna. Men man känner sig lite dum... Tack både Nettan och Lillemor för era kommentarer. Det är mycket tack vare sådana positiva hejarop som gör att jag tror på framtiden. Jag SKA fixa det här. Kramar
Taggar: Herceptin, Sjukgymnast;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lillemor Karlsson
skriven :

Hej, vet du vad jag fick åka till Mössebergs kurort 3 veckor i september för att få hjälp med min arm och hand.

Den håller sig jättebra sen dess. Läkaren kan skriva en remiss för ödem behandling så får du själv välja vart du skall åka. Det var kanon behandling och träning varje dag god mat och trevliga människor. Gå in och titta på deras hemsida. Många kramar Lillemor