memyselfaj.webblogg.se

Snurrigt värre...

I går, när min handläggare på Försäkringskassan ringde mig, gick det upp för mig att jag inte alls är sjukskriven till sista februari - utan till första februari. Och det nya läkarintyget, som läkaren skrev ut, är från den 1 mars. Hur gick det till?! Det måste ha gått väldigt fel när jag tänkte. För jag var helt hundra (!) på att jag var sjukskriven till sista februari. Och då behöver man ju inte kolla, eller...? Det var handläggaren som fick mig på andra tankar när hon frågade om jag fortfarande var sjukskriven. Men tankarna kom inte när jag pratade med henne. Nej, det var inte förrän i går kväll jag började tänka. ;) Precis i det ögonblick när jag skulle sova. Hur bra är det på en skala?! Det var bara att sätta sig nu på morgonen och börja ringa runt, först till Försäkringskassan där handläggaren fick sig ett gott skratt när hon hörde hur jag snurrat till saker och ting. Sedan fick jag ringa cytostatikamottagningen för be dem om hjälp att skynda på läkaren att skriva ett läkarintyg för februari. Tyvärr blir det ju inga pengar på kontot förrän det nya intyget kommit Försäkringskassan tillhanda. Ingen fet månad vi har framför oss precis... Och jag som brukar ha rätt bra koll... Pust. Den här jädrans sjukdomen har gjort tillräckligt med mig nu. Vill inte ha den längre, vill inte gå hemma längre, vill inte ha ont längre, vill inte springa på sjukhuset ett i ett, vill inte, vill inte, vill inte.... Vill inte ha vinterkyla längre heller (- 16 grader nu kl 11!), vill inte, vill inte, vill inte... Var är vår och sommar? Vill ha, vill ha, vill ha... Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: