memyselfaj.webblogg.se

Bio igen

Igår var jag på bio igen. Denna gång tillsammans med båda mina underbara tjejer. Filmen vi såg heter Burlesque och den var helt ok. Det var väl inga större skådespelarprestationer av vare sig Cher eller Christina Aguelera (eller hur namnen nu stavas) men det var kul att se. Har de senaste veckorna konstaterat att jag måste bryta mig ur mitt vardagliga mönster. Men att planera något är svårt eftersom mitt humör pendlar, ibland från timme till timme. Men jag måste få mer "input" i mitt liv. Sen jag sjukskrevs i augusti har jag börjat på ett stort antal krönikor till tidningen (för att hålla skrivandet vid liv) men jag kommer bara några rader. Sen tar det stopp. Antingen drar tankarna iväg eller så blir jag bara tom. Det går bara inte att få ihop en text.... Blir så jäkla frustrerad... Nu ligger fokus på läkarbesöket på onsdag. Vad blir det för besked? Och hur blir det efteråt? Beskedet har jag i princip väntat på sen i augusti. Hur mänskligt är det? Inte undra på att jag knappt går ur sängen vissa dagar. Samtidigt känner jag mig jädrigt stark och helt övertygad om att jag ska fixa det här. Och mitt i allt det här har jag kommit på att jag måste försöka bryta mitt vardagliga mönster och till exempel följa med på bio om nån frågar. :) Något annat jag har att se fram mot är att jag och maken ska till Stockholm den 11 februari och sitta med i publiken på Lets Dance. Det ska bli riktigt, riktigt kul. :) Så det gäller att läkarbesöket 2 dagar innan blir bra. Fast blir beskedet tufft så kan det ju va bra att ha Lets Dance att se fram mot. Idag har solen lyst över vår stad så då blev det en hyffsat lång promenad med Harry. Nackdelen när solen skiner den här tiden på året är att snön smälter och det blir BLÖTT och SKITIGT. En dålig kombination om man har hund... Nej, nu ska jag ringa min gulliga mamma och höra så att hon mår bra. Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lillemor Karlsson
skriven :

Du är fantastisk, tack för att du delar med dig och du skriver ju faktiskt en krönika här nästan varje dag.Var glad och stolt över det.

Många kramar Lillemor