memyselfaj.webblogg.se

Ont, det gör ont

Sitter på sjukhusavdelningens altan och ljudet utifrån påminner om att platsen jag befinner mig på likväl skulle kunna vara någonstans utomlands. Har nämligen Stora holmen tvärs över ån varifrån barnens glada skratt ljuder. Men det var väl inte det jag skulle berätta om...

Allt har i alla fall gått bra. Rullades ner till operation i torsdags morse kl 08.00. Men när de försökte sätta ryggmärgsbedövning tog det stopp. Har ännu inte riktigt fattat, men de fick inte in nålen trots att de provade fyra gånger. Blev sedan sövd och minns inte så mycket förrän senare på kvällen när jag hamnade på thorax uppvak. Jävlar vad ont jag hade! Jag som normalt sett är ganska smärttålig fick be om smärtlindring flera gånger. Den skulle ju egentligen ha kommit vi ryggmärgsbedövningen. Pust.

Nu hade jag i ställes två tunna slangar som de hela tiden pumpade in smärtstillande lokalt. I lungsäcken hade jag dessutom ett dränage i lungsäcken, som gjorde riktigt ont! Har blivit en del morfin de här dagarna.

Får antagligen åka hem i morgon.

Kramar
Taggar: Lungoperation;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: