memyselfaj.webblogg.se

Fick ett telefonsamtal

I morse ringde telefonen och när jag svarade var det läkaren på onkologen i andra änden. Jag fick en klump i halsen. Vad ville han som måste sägas på telefon?

Han började med att berätta att han samlat in alla svar och att han precis kom från ett möte där läkarna pratat om mig. Först bekräftade han att det var cancer i lungan. Sen frågade han om jag inte hade fått Herceptin i över ett år - och det har jag ju fått.

- Ja, då ser vi dig som färdigbehandlad och frisk, säger han.

- Du behöver ingen mer efterbehandling, för tumören i lungan var så liten.

????? Det gick runt i huvudet. Jag kom inte på något att säga. Frågade honom vad det innebär.

- Vi vill kolla dig, så du får komma på en röntgen, men sedan är det klart. Sedan får du komma på vanliga kontroller bara.

- Ja, och så skickar jag en kallelse så får du och familjen komma hit och ställa frågor.

Som sagt, det snurrade i huvudet. Tror inte jag tog in riktigt vad han sa. Har liksom inte kunnat använda ordet frisk på 2,5 år. Så det där besöket för att kunna ställa frågor behövs kan jag säga. För det blev inte så många frågor från mig.

Ja, jädrar..... Det är helt sjukt. Svårt att ta in.

Kramar
Taggar: Onkologläkaren;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nathalie
skriven :

Åh grattis!!! Måste kännas helt fantastiskt!

2 syrran
skriven :

Mamma berättade när hon kom idag och vi skulle åka i väg och kolla henne på vårdcentralen. Hon var så glad upprymd och viste inte hur hon skulle få fram det, Inger är frisk skrek hon. Ett glädjande besked vill jag lova. Stort Grattis skönt att du äntligen kan slappna av. Kram från oss

3 Barbro
skriven :

JÄTTEGRATTIS!!!!! Så glad jag blev när jag läste. Du är en fantastisk kämpe!!!!! Kram!

4 Lillemor Karlsson
skriven :

Grattis vännen, vad glad jag blir.



Kram Lillemor

5 Anette
skriven :

Härligt!! Jag blev så glad när jag läste detta. Jättemånga kramar från mig!

6 Mia
skriven :

Vilka underbart fantastiska nyheter!

Njut av ditt nya friska liv, och vi ses nog på stan...