memyselfaj.webblogg.se

Har börjat träna :)

Så har ytterligare en helg passerat. Helt sjukt alltså vad tiden går fort. Känns nästan som att sommaren gjort entré. Var inte mindre än 11 plusgrader härom kvällen. Sånt gillar jag. :)

Firade dotterns pojkvän i går. Han fyllde 22 och hade önskat sig hantlar och sånt. Och det fick han... Ska bli kul att se hur lång tid det tar innan han visar spelande armmuskler. ;)

Förresten så har jag själv varit och tränat i dag. På världens bästa gym dessutom - "Gymmet på Väster" (f.d. Vibhälsan). Har gått och tränat där förut, innan jag blev sjuk, men det var ett tag sedan - något som visade sig i NOLL kondis och NOLL muskelmassa. Men med personalens hjälp har jag gett mig tusan på att jag ska bygga upp min kropp igen.



Träffade en kvinna på gymmet som varit med om samma sak som jag. Det var gymmets ägare som totade ihop oss. Vi hade ungefär samma historia bara det att det här var hennes andra bröstcancerdiagnos. Den första fick hon för tolv år sedan. Att höra sånt gör både ont och gott. Det bevisar att det går att leva vidare efter bröstcancer. Även om det är jäkligt tufft ibland.  Men nu har jag bestämt mig för att fokusera mer framåt. Åtminstone till nästa måndag då det är dags för ett nytt läkarbesök på onkologmottagningen. Kanske får jag äntligen besked vad de ska/inte ska göra med pricken i lungan.

På fredag ska jag äntligen till lymfkliniken. Men redan idag, på gymmet, tränade jag armen lite. Det har blivit så mycket ärrvävnad i bröstet och armhålan, så det stretade och drog ordentligt. Kvinnan jag träffade har också tränat så och nu visade hon att hon får upp armen på ryggen ända till bh-bandet. Dit vill jag också komma. Det blir mitt nya mål. :)

Kul att du Mia tittat in på bloggen och jag lovar dig att en dag, kanske snarare än du anar, så stöter vi nog på varandra där ute i "verkligheten". ;)

Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mia
skriven :

Det hoppas jag verkligen - och jag håller koll på dej, tro inget annat!!! ;-)

Ska ge dej ett fint citat som varit mej till enorm hjälp de senaste 10 åren...

"To be reduced to this insignificant version of myself is overpowering,but I have learned to take over the power and make the version of myself significant."

Kram!