memyselfaj.webblogg.se

Speedad och magont

I fredags var jag tvungen att sluta ta cortisontabletterna för jag var så uppe i varv som man någonsin kan vara. Och trots att jag även käkade tabletter mot magsyran (som tydligen produceras extra av cortisonet), så mådde inte magen särskilt bra. En dålig kombination som gjorde att jag irriterade mig på det mesta och tålamodet var i botten. Svullnaden har väl gått ner lite i handen, men den är fortfarande hård av vätskan och svullnar ordentligt på kvällen när jag använt handen hela dagen. För även om jag försöker använda den så lite som möjligt, så är det ju oundvikligt att det går en hel dag utan att man använder högerhanden. Prova det en dag får ni se (ni som är högerhänta alltså...). I helgen var vi och grattade mellandottern på 21-årsdagen. Det var jättemysigt. Fick också ett silverarmband av henne som hon gjort själv. Kärlek. Annars rullar dagarna på som vanligt. I dag är det en mulen och regnig dag, men jag tycker annars att hösten varit väldigt fin hittills. Fokus ligger väl mest på att jag ska till sjukhuset och få Herceptin på fredag. Äldsta dottern har lovat följa med och hålla mig sällskap. Love you. Nu ska jag och vovven ge oss ut i regnvädret. Får bli en kort promenad tror jag. Kanske köper jag med mig något gott fikabröd. Och tittar på Travel & Living. Hittills har jag inte tittat på tv på dagarna, men sedan äldsta dottern såg till att jag fick den kanalen, så blir det att jag tittar en del. Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: