memyselfaj.webblogg.se

Inget ordentligt besked

Fan också. Klinikchefen på onkologen (som jag träffade i dag) hade inte fått något skriftligt svar på min röntgen, så jag fick inget besked eftersom han inte ville uttala sig om mina bilder själv. Måste väl erkänna att det var bra av honom att inte göra något eget utlåtande, för tänk om han skulle läsa av bilderna fel. Han vågade ändå konstatera att det med största sannolikhet är cancer jag har i lungan och i och med att det sitter i ett inre organ, så går det aldrig att få bort sjukdomen. Därmed kan jag aldrig heller bli friskskriven från skiten. Ska träffa onkologläkaren nästa fredag igen och då SKA jag få besked. Ja, vad sades annars?! Det var väl mest läkaren som pratade och maken som ställde frågor. Själv satt jag bara där och lyssnade. Kändes som om de pratade om någon annan och inte om mig. Har i alla fall fått värk i lederna av Herceptinet, men det får jag väl leva med. Blir enormt stel och får ont när jag suttit still ett tag. Värken håller i sig, men avtar en del när jag rört mig en stund. Vad sade läkaren om min framtid? Ja, vad skulle han säga? Vad vet man om framtiden? Det är väl ingen som vet. Jag ska i alla fall fortsätta med Herceptinet var tredje vecka fram till andra veckan nästa år. Efter det blir det en ny skiktröntgen och utifrån vad den visar bestäms om jag ska få cellgifter eller en typ av strålning som strålar mot ett litet område från olika håll. Den röntgenutrustningen finns inte här i stan utan då måste jag åka ca 10 mil i västlig riktning för att få den gjord. Måste man, så måste man. Ska också få hjälp med min arm. Äntligen! Lymfterapeuten/sjukgymnasten ska kontakta mig, så att jag får komma dit nästa vecka. Säkert sades det något mer på sjukhuset i dag, men jag ger upp nu. Det blir så mycket fokus på sådant som är negativt och det är inte så jag vill leva. Jag lever här och nu. Ingen vet vad som händer i morgon eller om ett eller tio år. Jag har min underbara make, mina goa ungar och min älskade vovve Harry - och alla er som stöttar mig. Vad skulle jag göra utan er? Kramar
Taggar: Onkologläkaren;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 frida & co
skriven :

Vi tänker på er! Vi skickar massor av positiv energi, omtanke och kramar till er alla.

<3

2 Jonatan
skriven :

Jag är imponerad av din kämpaanda Inger, jag håller alla tummar som finns!