memyselfaj.webblogg.se

Är det verkligen sant?

Har fortfarande inte riktigt landat efter måndagens besked. Det känns så stort liksom och jag har ju trots att levt med bröstcancern sedan april förra året. Fick också klart för mig att värken i lederna är helt normalt (hur normalt det nu kan vara att ha svinont i lederna) och att det kan hålla i sig upp till ett halvår efter avslutad cytostatikabehandling. Räknar på fingrarna; september (1), oktober (2), november (3), december (4), januari (5) och februari (6). Det har alltså gått ett halvår sedan sista behandlingen. Värken borde alltså försvinna snart. :)
Frågade även läkaren om mina ögon kan ha påverkats av behandlingen eftersom trycket i ögonen var för högt när jag provade ut glasögon i november. Tydligen var det inte otänkbart och därför skulle han skicka en remiss till ögonkliniken, så att de får kolla mina ögon.
Kollade dessutom hur det är med massage när man har cancer (har nämligen ett presentkort på en härlig spa-behandling som jag fick i julklapp av maken för ett år sedan), men det är tydligen ingen risk att skiten sprids av massage. Bara att boka tid alltså. :)
Så här sitter jag och visst har sjukdomen förändrat mig. Inte bara genom att jag är ett bröst fattigare och har lockigt hår. Nej, jag har nog blivit mer aktsam om livet, för det är väl så att vi bara har ett?!
Nu gäller det att börja förstå att jag kan börja lägga allt det här bakom mig, men visst, det kommer alltid finnas en oro att det kan komma tillbaka. Men det tänker jag inte på nu, för nu är det framtid som gäller. :) Och i den framtiden har jag tänkt ha ett rikt och levande liv.
Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Åsa
skriven :

Heja framtiden!!!!!

Härligt, nu har du sjukdomen bakom dig och framtiden framför dej. Lev väl nu och njut av livet.

Heja dej Inger!

Kram Åsa