memyselfaj.webblogg.se

Svullnader och metastaser

Tidigt i morse fick jag svaret - jag har metastaser och svullnader  i huvudet. Har nämligen tillbringat natten på sjukhuset. Åkte in akut igår kväll. Huvudvärken var inte av denna världen. Mitt i en sån värk lyckades jag ramla av den smala britsen - och kom inte upp. Fick hjälp av maken och två sköterskor. Vänstra sidan löd inte. Kördes till röntgen oc det var alltså den jag fick svar på i morse. Läkaren väckte mig 4.30 och berättade.  Hon ringde hem till maken och berättade ookså. En timme senare var han hos mig på sjukhuset igen. Jag lever nog i chock just nu. De har varit i kontakt med neurokirurgen iUppsala, som ordinerat Betapred (kortison) för attfå ned svullnaden. Väntar just nu på att ronden ska komma så jag får besked om fortsättningen.
KrMar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Vilket fruktansvärt besked du fått! Vet inte vad jag ska säga men jag är så ledsen för din skull! Förstår att du är i chock!
Jag har följt din blogg ett tag och även läst tillbaka i den och undrat över varför du inte fått fortsatt Herceptin efter lungoperationen? Har dock inte velat "lägga mig i" och därför ej frågat. Dock vet jag att andra fått fortsatt Herceptinbehandling när metastaser upptäckts och det var ju det du hade i lungan. Tyvärr är min uppfattning att många av oss med her2-tumörer (ej alla) och som bor i Örebro får en sämre behandling än i övriga Sverige. Hoppas nu att de snabbt sätter in en adekvat behandling så att de får bukt med metastaserna. Kom ihåg att du har rätt att begära en second opinion om du är osäker på om du får bästa tänkbara behandling. Många styrkekramar till dig!

2 mona
skriven :

Försökte skicka en kommentar men det verkade bli något fel när jag skickade det, tror jag. Glömde också mitt namn. Kanske har du fått? Massor av styrkekramar igen!

Svar: Det här är tredje gången jag försöker svara på dina rader, men iphonen spelar mig ett spratt. Styrkekramarna tar jag tacksamt emot och fyller "säcken" med. Kram
Inger

3 Barbro
skriven :

Nej, nej, nej! Jag gråter. Kämpa vännen, kämpa! Massor av styrkekramar!

Svar: Ja dBarbro, nog ska jag kämpa. Samlar alla era styrkekramar i en säck för att användas vid behov. Kram
Inger