memyselfaj.webblogg.se

Sjukhusbesök i flera timmar

Maken hämtade upp oss i förmiddags. Först till strålningen och där fick de vara med och se hur det går till när jag knäpps fast på bänken med ansiktsmasken. Måste ju ligga alldeles stilla. Sen tar det ungefär en minut att stråla, ca 20 sekunder på varje sida av huvudet. Strålningsmaskinen är nästan helt ny och kostade ca 25 miljoner!!!
Därifrån åkte vi upp till onkologen för att få läkarintyg, men det visade sig att de skickat hem det. Passade på att låna en rullstol där, så att det skulle bli enklare att frakta runt på mig. 
Gick in till frissan och provade ut flera peruker. Ska tillbaka dit i morgon för att se om de fått in rätt färg. 
Sen var vi bort till fysiologiska kliniken och ultraljudade hjärtat. Där blev jag ordentligt snurrig när jag skulle förflytta mig från rullstolen till britsen. Otäckt. Sen var vi tillbaka med rullstolen samtidigt som maken var till apoteket åt mig. 
Så det blev en heldag på sjukhuset. Känner mig sömnig nu. 
I morgon kommer de hem med en rullstol så att jag kan vara med ute. Jäkligt annorlunda liv, men det är väl bara att tugga i sig. Den här skiten önskar jag ingen annan. 
Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Barbro
skriven :

Usch, det är ju trist med rullstol, men skönt att kunna få lite friskluft. Hoppas yrseln ger med sig! Tänker på dig och kramar om!

2 Åsa
skriven :

.....jag stavar som en kratta såg jag!!! Men, men. Va bra att du ska få en rullstol. Säg till om du vill ta en långpromenad, eller kortpromenad eller mellanpromenad, med eller utan Harry, så kommer jag. Är i Göteborg i helgen men sedan är jag redo så fort jag slutat jobbet. Kram Åsa!

3 mona
skriven :

Idag började jag jobba efter min sommarledighet, men mina tankar gick till dig gång på gång :) Hoppas att du blir av med yrseln snabbt nu när strålningen kommit igång. Så skönt att du har din familj som stöttar och peppar dig! En varm styrkekram till dig!