memyselfaj.webblogg.se

Magnet- och skiktröntgen

Vilken dag.. Har haft nära och kära här i omgångar hela dagen. Kärlek. Dessutom har jag varit ner till röntgen två gånger, först skiktröntgen och sen magnetröntgen. Den sista var lite läbbig när jag fick åka in i ett smalt rör och ligga där och lyssna på "slagborr"ljud. Ljuden från maskinen var så höga att man först fick mjuka öronproppar och sedan stora hörlurar med musik. Och i detta trånga, högljudda rör ska man ligga i ca 30 minuter. Kan säga att det var skönt när det var över. Eftersom jag får sån huvudvärk och yrsel skjutsas jag ju runt i rullstol. Det finns personal som inte gör annat hela dagarna än skjutsar runt på oss sjuklingar, men efter kl 16 är det bara en kvar som bara skjutsar. Och min röntgen var klar 16.30. Blev sittande ikorridoren vid röntgen i drygt 30 minuter. Det var segt...
Nu är det dags att sova. Blir mycket OS-tittande när man sitter så här. När tittade jag på brottning senast? Vad är det för sport? Den som gör minst vinner. Jättekul att det blev brons i alla fall. 
Nu är det bara att vänta och se vad röntgen visade. Förhoppningsvis blir det klart den här veckan vad det blir för behandling. Lika bra att komma igång så fort som möjligt. 
Nej nu är jag trött. Blir ingen handboll för mig även om jag tycker det är himla roligt att titta på. 
Sov gott. 
Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mona
skriven :

Vilken jobbig dag du haft! Jag ska göra samma undersökning som dig fast nästa vecka. Tycker det är så svårt att ligga helt stilla, men man är ju tvungen. Hoppas du får snabbt svar så du kommer igång med behandlingen direkt. Jag tittade faktiskt också på brottningen i kväll och sa precis som du, märklig sport. Annars är jag riktigt sporttokig, men brottning kan kvitta. Hoppas du har eget rum eller åtminstonde en granne som inte stör dig i natt! Styrkekram!

Svar: God morgon. Ja det var en jobbig dag igår. Tog en lång stund innan jag somnade. Som tur är har jag ingen rumskamrat än, så vi kan sitta på rummet när jag får besök. Behöver heller inte känna att jag stör nån när jag vill ha tvn på. Kram
Inger