memyselfaj.webblogg.se

Känslor, känslor

Vaknade i morse. Hade sovit gott. Kändes bra. Vaknade nog av att nattsköterskan ställde in vatten och Alvedon. Sen slumrade jag en stund till innan frukost. Innan frukost tog de blodsockerprov. Hade 12,5 typ. Högt. Ja, men så fyller de ju på med Tyverb och kortison hela tiden också. Ingen vet nåt klart om vilken medicin som gör vad. Känner mig torr i mun, men ingen törst direkt. Har nu fått insulin för första gången i mitt liv. 
 Man kan säga att jag var rödprickig på typ hela bröstet och ansiktet igår. Tyckte till och med det såg bättre ut ett tag, men idag är hela bålen röd. Fan, fan. Smörjer in mig och och tar allergitabletter. 
Igår tittade kuratorn in efter sin semester. Hon blev lika chockad som jag över situationen. Svårt med tankar i den här situationen. Vad är rätt och vad är fel? Ska försöka att inte lägga så stor vikt vid det utan bara fortsätta leva här och nu. MIN överlevnadsstrategi. 
Blev lite avbruten i mina tankar när maken kom, men nu är jag tillbaka. 
Sitter och fyller min kropp med kontrastvätska. Ska röntgas kl 14. Sen strålningen. Får se om vi hittar nere i kulvertarna, maken och jag. I värsta fall går vi väl vilse. ;)
Kanske dags att leta upp en rullstol och ge sig iväg ner i kulverterna. Finns ju inga garantier att vi hittar varken det ena eller det andra, men det är sånt här som gör att jag orkar leva i nuet och kanske få le litegrann. Hoppas kunna uppdatera när jag är tillbaka på rummet. ;)
Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mona
skriven :

Hoppas att strålning och röntgen gick bra idag! Och, att ni inte gick vilse i kulverterna ! Styrkekramar!

2 Barbro
skriven :

Hoppas det gick bra igår! Tänker på dig och skickar styrkekramar!

3 Åsa
skriven :

Tänker på dig!!! Tusen energikramar från Åsa.

4 Anne-Lie, Jack och Micka
skriven :

Men herregud Inger!!!! Vad är det som händer????
Jag är helt chockad, visste inte!!!!!
Älskade vän, ska det aldrig ta slut!!!!
Tankarna går till dig och din familj!
Styrka tjejen!!!! KÄMPA!!!!
Kramar i enorma mängder