memyselfaj.webblogg.se

Hittade inga fel

Nej. Läkaren hittade inga fel på mig idag - heller... Känns riktigt trist att må såhär och inte kunna få hjälp. Å andra sidan känns det bra att de inte hittade något oroväckande. Tog 6-7 prover som läkaren ska ringa om på måndag morgon. Skulle de visa något, så ringer han naturligtvis tidigare. 
Hade dessutom fått ett brev från sjukhuset och avdelningen där de gjorde min ablation. De ville ju skicka mig på skiktröntgen för att se om de eventuellt skadat något organ när de förde upp katetern från ljumsken. Nu har de i alla fall ändrat sig och vill att jag gör ultraljud av hjärtat, både normalt och under stress. Enligt deras brev kan hjärtat skadats i samband med strålningen. Tydligen ska det kunna orsaka andningsbesvären och det i sin tur orsaka huvudvärk och yrsel. Listan börjar bli lång. Vill inte mer nu. :( allt började med bröstcancer och sen har det bara fortsatt. Orättvist är vad det är. 
Hoppas innerligt på snar bättring.
Kram
Taggar: Vårdcentralen;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Barbro
skriven :

Skit också! Att det aldrig kan bli slut på eländet så du får må bra! Vore det inte lika så bra att dom både tog ultraljud och skiktröntgade. Kanske det vore läge för dig att kräva second opinion. Stor kram vännen!

Svar: Ja du Mona. Det är inte lätt. För mig skulle det kännas tryggt med både och, men det är tydligen inte så bra med för många röntgentillfällen har jag hört. Jag känner bara att nu får det vara nog. Vill känna mig frisk och få tid för återhämtning. Kramar
Inger

2 mona
skriven :

Vad mysigt ni verkar ha haft det! :) Men, vad trist med allt "skit" som ställer till det för dig! :( Dras själv med liknade symptom som du gör och fick idag kallelse till MR inom kort. Ska även få ta blodprovet som visar på spridning eller ej. Kram och håller tummarna för att dina symptom ska få en "godartad" förklaring!

Svar: Jag hoppas också att det finns en "godartad" förklaring. Tänk att man tror det värsta för att man mår dåligt. Det är inte rättvist mot oss som redan drabbat. Men vi kämpar på. :) lycka till med dina undersökningar. Tänker på dig. :)
Inger