memyselfaj.webblogg.se

Hemma

Nu är jag hemma igen. Hoppas för gott den här gången. Känns så himla skönt. Skrevs ut idag medan maken var på möte i Västerås. Han var hos mig en timme på morgonen innan han åkte. När han kom för att hämta mig kallade vi på läkaren så att han fick ställa nödvändiga frågor innan hemgång. Kändes bra. Tror det ingav honom styrka. 
Dottern kom till sjukhuset och vi satt och prata en stund. Känns härligt att barnen ställer upp på sina lediga stunder och bara är med mig i stunden. Kärlek i massor. 
Blev lite fika på altan när vi kom hem. Kyligt? Ja det var onödigt kallt. Hade tydligen bara varit 5 grader på morgonen och nånstans hade de fått skrapa rutorna. Kan ju kännas som alldeles för tidigt kan jag tycka. 
I alla fall så drog maken iväg till Apoteket. Mer än 50 nummer före honom. Surt. Så han åkte till avdelningen jag låg på (85:an) och hämtade morfin ifall det kör ihop sig innan vi har all medikament hemma. Känns tryggt med tanke på vilken smärta som kan uppstå. 
Nu har vi fått i oss lite middag. Färdig fiskgratäng. Smakade riktigt gott. Det sköljde jag ner med 2!!!!! Betapred. 2!!!! Helt sjukt att de minskat från 16 till 2. :))
Snart inget mer sötslisk på kvällarna. :)
Nu tar jag kväll. Over and out. 
Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mona
skriven :

Vad skönt att du är hemma hos din familj! Håller med dig, lite väl kallt på mornarna redan. Men, imorgon verkar det som det ska bli varmt och soligt, så då hoppas jag du får en skön stund på din altan :) Styrkekram till dig!

2 Irena & Johan
skriven :

Vi tänker oerhört mycket på dig,

Många kramar från Malmö

Svar: Tack snälla för era tankar. De värmer ska ni veta. Just nu känns det som om vi försöker kämpa oss tillbaka till ett liv där vardagen ska fungera. Kramar
Inger

3 Barbro
skriven :

Åh så skönt att du fått komma hem! Massor av styrkekramar från en som har det oförskämt bra just nu. Första resan sedan jag blev sjuk. :-)

Svar: Underbart skönt för dig. Önskar dig en skön resa. Det behöver vi i våra tuffa fajter. Kram
Inger