memyselfaj.webblogg.se

Första ronden

Dagens första rond gav inte så mycket. De hade fått beskrivet för sig resultatet från gårdagens röntgen. Jaha... Inga besked på vad som händer i min kropp alltså. Beslutades om en ny rond i mitt rum kl 14 istället. Då skulle läkarna fått sett bildresultatet från gårdagens röntgen och ha en klarare bild att ge mig. 
Dottern kom nästan samtidigt som min kurator. Kändes bra att de fick träffas. Blev sittandes och snacka en lång stund. Sen kom sonen och maken. Och läkaren... Och värken... För jäklar vilken värk jag fick bak i ryggen igen. I princip samtidigt som läkaren står på tröskeln på väg in i rummet. Och på samma ställe som i söndags när jag fick ta ambulansen in... Skits, fan, helvete. 
Jo, jag har alltså metastaser i ryggen och ja, skitcancern har spridit sig till skelettet. Det såg de redan vid röntgen för två veckor sedan, men av någon anledning nådde den informationen inte oss. Det gjorde den nu. Fan jag är helt slut. Nu ska de försöka få till ny strålning på området i ryggen. Suck. Jag som trodde... Måste bli "kompis" med smärtan i ryggen annars vågar jag inte åka hem. 
Nu är jag helt slut. Måste få sova. I morgon e en annan dag. Zzzzzzzzzzz
Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Åsa
skriven :

Fasiken också! Du är ju en sån kämpe Inger. Varför ska du utsättas för detta? Du är med i tankarna hela tiden och jag skickar så mycket energi som det bara går. Massor med kramar till dig! <3

2 mona
skriven :

Svårt att hitta ord......Så enormt jobbigt du har det, med biverkningar och fler metataser! Om du reagerar så på Tyverb kan du inte få Heceptin och bara en låg dos Tyverb? Det finns också nya läkemedel som T-DM1 och Pertuzumab, som visat mycket goda resulatat. De är på väg att godkännas men ges endast i studier än så länge. En studie vet jag USÖ är med i. Du kan ju fråga om du kan vara med där. Många varma tankar och styrkekramar!

3 Barbro
skriven :

Åh så trist vännen! Hoppas nu dom kommer fram till en bra sorts smärtlindring och att strålning, cellgifter och din kämpaglöd ger cancerhelvetet en rejäl käftsmäll! Massor av styrkekramar till dig!!!!! Kramar om!

4 FamiljenFrida
skriven :

FY SJUTTON! Nu har du det tufft. :( Vi tänker på dig massor och skickar tusenmiljoner styrkekramar.
Frida

5 FamiljenFrida
skriven :

FY SJUTTON! Nu har du det för jävla tufft. :( Du ska veta att vi tänker på dig massor och hela din familj. Här kommer tusenmiljoner styrkekramar!!!
Frida