memyselfaj.webblogg.se

Augusti - var tog du vägen?

Augusti är en enda röra för mig. Klart jag kan uppdatera mig med enstaka tillfällen och så, men när hände vad och hur länge har jag varit inlagd? Nej, jag har ingen koll alls på datum. Normalt sett brukar jag ha FULL kontroll. Då kan man förstå att nåt hänt i huvudet. Otäckt är bara förnamnet. 
Idag fick jag besök av arbetsterapeuten i alla fall. Tog sin lilla tid. Maken var hemma och vi försökte skynda på henne tillsammans. Bestämde i alla fall att jag ska beställa en rullstol som är enklare och smidigare för den som skjuter på även om den inte försämrar min sittkomfort. Sen en duschstol och möjlighet att få hjälp med en anpassning av trapphiss sista trappan upp till altanen. Det är där kruxet ligger om jag ska orka ta mig ut eller inte. Måste alltid ha någon med mig. Från garaget och gatan åker vi hiss till fjärde våningen. Där kommer vi ut på en stor fin innergård som alla kan utnyttja som bor här uppe. En del bor i höghuset medan andra bor i en- eller tvåvåningradhus. Vi och vår granne bor på övervåningen till ett tvåvåningsradhus. Ja, ja... Rörigt, men så ser förutsättningarna ut. Trapphiss var det ja - om nu hyresvärden går med på det. 
Nu har jag fått trygghetslarm också. Känns sådär. Visst, det är bra och gör inget att det sitter där på armen. Men va fan... Jag är "bara" 52 år ändå. Trygghetslarm låter så gammalt...
Nej, nu är jag trött. Ska se om jag ska slumra lite. 
Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pernilla
skriven :

Vilken kämpe du är!!! Vi bor alltför långt från varandra för att man ska finnas där. Men du vet att jag skickar styrka och kärlek till dig när du är som svagast!!! vi finns vid din sida!!! Du är så otroligt stark och jag beundrar dig så otroligt mycket!!!
Många kramar till dig!!! pernilla <3

2 mona
skriven :

Måste vara en hemsk känsla att "tappa kontrollen" och känna att andra "tar över". Det tar nog ett tag innan du "kommer ikapp" allt som hänt. Hoppas nu att de ställer upp och snabbt fixar en trapphiss så du kan komma ut på din altan! Tankar och styrkekramar till dig!