memyselfaj.webblogg.se

Städdag

Egentligen ska det ju firas idag, men hos oss har vi städdag istället. Maken har hållit på i flera timmar. Själv har jag mest sprungit omkring. Men lite har jag ändå försökt göra. Ryggen är inte bra, långt därifrån, men med värktabletter är den hanterbar. Har i alla fall klippt klorna på Harry. Behövdes kan jag lova. Lät klonk, klonk... när klorna nuddade golvet. Nu låter det nästan ingenting.

Det här är det andra blogginlägget jag skriver idag. Nej, lugn... Du har inte missat det förra. Hade nästan skrivit klart det förra på mobilen när den ringde... Det brukar gå bra, men inte idag. Hela inlägget gick upp i rök. Det var äldsta dottern som ringde från USA, så det var förlåtligt. ;)

Nu ska vi åka ut till det stora köpcentret. Måste handla hårvax. Det finns bara där, tro mig, för jag har säkert varit inne hos alla frisörer i stan och kollat. Måste även handla mat. Svärmor kommer hit och käkar ikväll.

Ikväll åker mellandottern och hennes sambo till Gotland. Hoppas de får några fina dagar där med både dop och studenten. Känns lite tomt när båda döttrarna är borta. Är så van att ha dem nära.

Pratade med mamma nu på förmiddagen. Hon lät glad och berättade om sina nya vänner på sitt nya boende. :)

Kramar

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mona
skriven :

Vilken rikedom det är att ha barn! Har som du två döttrar och en son och håller med om att det är skönt att ha dem nära :) Vad du är duktig som klarar av att klippa klorna på Harry. När vår hund var valp råkade vi klippa henne i en pulpa så det kom EN bloddroppe. Hon fullkomligen skrek och hon glömde det aldrig. Inte ens veterinären fick klippa utan att först ge henne höga doser av lugnande :) Det var en dragkamp varje gång vi skulle dit. Hon kände på sig vad som var på gång och vi fick dra in henne genom dörrarna, stackars henne!



Tänkte på din rygg. Kan du inte få någon hjälp av en sjukgymnast? Du kanske redan provat det?



Kram och ha en bra kväll!