memyselfaj.webblogg.se

Ett fall framåt

Bokstavligt! Jo det är sant. I förrgår kväll föll jag som en fura här hemma. Kom ut från badrummet och skulle gå till sonens rum för att säga god natt. Men i den mörka hallen såg jag inte Harry. Trampade på honom, men eftersom jag inte visste hur han låg så vågade jag inte sätta ner andra foten. Ville ju inte trampa på honom en andra gång! Vet inte hur det gick till, men jag tappade i alla fall balansen och föll framstupa. Slog i knä och arm samt ansiktet. Suck. Som tur var så tog jag nog emot mig rätt rejält med armarna för det blev som tur var inga skador i ansiktet. Det hade sett ut det! Om det blev några följdskador? Nja, inte mer än värk i armar och knä.

Igår tog jag i alla fall bussen till lasarettet där äldsta dottern ligger. Hon var oförskämt pigg. :) Satt hos henne i flera timmar. Sen kom maken också. Bilresan hem blev ett litet äventyr eftersom snön fullkomligt vräkte ner.

Igår fick jag brev från läkaren på vårdcentralen. Han hade tittat på mitt astmatest och tyckte jag skulle börja inhalera kortison istället för bricanyl. Så jag plockade ut en sån inhalator på Apoteket. Får se om andningen blir bättre. Igår började jag nästan hyperventilera för att jag inte fick tillräckligt med luft. Visserligen höll det bara i någon minut, men jäklar vad läskigt det var. Kanske, kanske slipper jag det med kortisonet.

Idag ska jag hämta hem äldsta dottern. Vet ingen tid ännu, men det blir väl mitt på dagen någon gång. Skönt att få hem henne. Mellandottern har varit riktigt risig i över en vecka också. Där har det nog varit influensan. Usch. Mina små (?) älsklingar. Nu får ni allt ta och krya på er.

Kram

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: