memyselfaj.webblogg.se

Sovit gott

Inatt har jag i alla fall sovit gott. Har haft fläkten stått och blåst på mina ben, men det känns knappt att det kommer nån luft där. Högerfoten känns som en klumpfot av värmen, men den är inget svullen, så det är nog ingen fara. Alla som tar på mig säger att jag känns varm, en kombination av mediciner och allt antagligen. Men så är det ju varmt ute också. 18 grader i skuggan för en timme sen - och nästan 25 grader i köket!! Vilken medelhavsvärme. Tur för alla som har semester kvar. 
Idag är det strålning 12.30. Väntar mig att sonen dyker upp och hjälper mig. Han har varit med kompisar i några dagar nu, men brukar dyka upp när det är dags för sjukhuset. Får se om han tar syrran sin till hjälp. Glömde fråga henne igår kväll innan hon drog hem och gjorde mat och pluggade. 
Tänk att det kan gå slentrian i sånt här också. För mig alltså. Börjar bli riktigt less på resorna till sjukhuset. Ändå är det bara 4 kvar. Sen skulle jag vilja gå ut med rollatorn, men krafterna räcker inte till. Travar mellan sängen, altanen, tv-soffan och köket i stället. Det är vad jag mäktar med. Allra helst nu när magen reagerar med diarré av antikropparna också. Då gäller det att ha nära till. 
Nu ska jag läsa lite tidning. 
Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Barbro
skriven :

Så skönt att du kunnat sova. Jag minns att jag blev jättevarm och röd i ansiktet av kortisonet. Hoppas du snart slipper dom höga doserna. Styrkekramar i mängd som vanligt!!!!