memyselfaj.webblogg.se

Bra dag trots allt

Idag har det varit nån typ av utbildningsdag här på sjukhuset. Läkarna har inte synts till och några ronder har inte varit aktuella. Har jag behövt få reda på nåt så har jag frågat och personalen har kommit tillbaka med svaret. 
I morse kom maken vid 7-tiden. Han ville vara här en stund innan han drog till Stockholm och möte där. Själv hade jag knappt vaknat... ;) Sov jättegott faktiskt. Hur går det till? Vi fick en stund tillsammans. Älskar dig. <3
Tydligen har jag fått diabetes - av nåt. En diabetessköterska kommer i morgon för att visa mig hur jag ska göra för att mäta nivån och skjuta i mig insulin. Har redan provat göra både och med bra resultat, men om jag ska hem på permission i morgon vill jag känna mig säker. 
Dottern kom vid 13-tiden. Vi beställde tid för perukklippning och rakning av skallen. Peruken blev skitbra, men rakningen blev sådär. Frisören missade en del testar om man säger så... Efter det satte vi oss för att fika. Åt en lite glass. Smakade gott. Har känts rätt bra med smakerna idag. Ja, rätt bra alltså...
Sen var det dags att slappa på rummet. Dottern cyklade hem och bara en halvtimme senare dyker sonen upp. Blev lite skolprat och annat som kom upp. Viktigt att prata. Fina barn vi har. <3 Vad har vi gjort för att få ha de i vår familj älskling? Ni är alla de finaste i mitt liv - allihop. Utan er alla 4 vore jag ingen. 
Nu har vi haft lite tjejsnack på rummet. Lite fniss, lite allvar, lite tid att lyssna in och lite snack med personalen här på sjukhuset. En bra kväll helt enkelt (där jag alltid går ut med segern till den bästa sittplatsen;). 
Nu dags för sömnen att göra entré (hoppas jag). 
Natti natti
Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Åsa
skriven :

Heja dig och familjen!!!

2 Marianne o Anders
skriven :

Vi är är med dig i våra tankar. Styrkekramar till dig o din familj