memyselfaj.webblogg.se

Är så jäkla trött (gäsp)

Vet inte vad det är, men jag är så jäkla trött. Känner mig tung i huvudet och allmänt seg. Sover som en gris hela nätterna, men det verkar inte hjälpa. Behöver vila lite på dagarna också. Men, som jag sagt tidigare, så har jag ju en del att bearbeta, så hjärnkontoret går väl på högvarv. Inte blev det bättre av att jag (antagligen) blir av med jobbet heller. Nej, nu är jag inne i en tung period. Tur att jag har Thailandsresan att se fram mot (bara 84 dagar kvar).

Förra onsdagen var vi till Stockholm och tog med mamma hit. Sedan blev hon kvar till i söndags. Hade jättefin hjälp av barnen, som såg till att hon hade det bra. Bland annat var vi ute på stan så att lilla mamsen fick köpa på sig lite tröjor, långbyxor och trosor. Dessutom såg vi till att hon fick klippa sig. Efter den dagen var hon något till trött.

På lördagen kom alla från Ljusne hit. För mamma blev det en överraskning och som hon levde upp. Hon bara njöt hela dagen. På eftermiddagen kom även syrran och brorsan, så att även de fick träffa Ljusnefolket. Var säkert över 20 år sedan de träffades senast. Ja, det var en riktigt lyckad dag. Fint väder hade vi också, så det blev grillat till totalt 15 personer. :)

I morgon är det dags för ett besök hos kuratorn. Var länge sedan jag var där. Hoppas hon kan hjälpa mig, så att jag får rätsida på alla mina tankar. För just nu känns det mesta bara jobbigt trots att jag egentligen borde vara glad eftersom jag är färdigbehandlad. Vet inte heller vad jag tycker om att min sjukskrivning går ut den 1 oktober. Känner mig helt klart inte stark nog för att jobba. Kanske ska jag prata med läkaren i morgon när jag ändå är hos kuratorn och be om förlängning?!

Känns i alla fall bättre efter lungoperationen. Är inte så rosslig i bröstet längre, så antagligen har det gjort nytta med slemlösande hostmedicin. Det har nog också gjort susen att träna lungan genom att fylla hela bröskorgen med luft. Känns lättare att andas i alla fall.

Nej, nu får det vara slutklagat. Men ibland blir det bara så. Måste få ut det på något sätt. Då är det här en bra ventil.

Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: