memyselfaj.webblogg.se

Kalops på gång

Nu har jag kalops på spisen och det luktar - kalops. Ljuvligt. :) Annars har vi jättefint väder här i dag. Soligt, lite kallt och klar luft. Harry och jag tog en ganska lång sväng förut och nu verkar han rätt trött. Han fick några köttbitar innan jag slängde de i grytan och han verkade rätt nöjd över det. Så fort jag går ut i köket nu, så är han på g och vill följa med.

Annars väntar jag på att klockan ska gå, för jag ska vara på lymfkliniken klockan fyra i eftermiddag. Ska gå dit ungefär en gång i veckan ett tag framöver. Hade kunnat ta en intensivbehandling, men jag orkar inte. Orkar inte gå dit varje dag och ha armen lindad i två veckor. Känner mig orkeslös och inte alls på alerten. Svårt att ta mig för saker helt enkelt. Känner inte alls igen mig. Undrar vad som hänt? Blir nästan rädd för mig själv. Men känner jag mig själv rätt, så fixar jag även detta.

I lördags var maken och jag till Mantorp. Hans jobbarkompisar deltog i ett långlopp, så vi var där och tittade lite. Sedan var vi in till Linköping och gick en sväng. Blev en riktigt mysig dag.

På söndagen gjorde vi inte så mycket. Var hemma hos svärmor och fikade och ute och sparkade lite boll med Harry. Sedan låg jag och vilade/sov ett par timmar på eftermiddagen. Eftersom jag sover så oroligt på natten, så blir jag jättesömnig på dagarna.

Jaha - och nu ser jag att jag har spillt på tröjan. Typiskt. Måste ha blivit när jag höll på med kalopsen. Bara att lägga i tvättkorgen.

Ha det så gott.

Kram

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: