memyselfaj.webblogg.se

Har kristallyrsel

I dag har jag varit hos sjukgymnasten på vårdcentralen för att få hjälp med min yrsel. För att kunna se om det är kristallyrsel jag har så fick jag lägga mig från sittande på britsen. Och jädrar vad det snurrade... Hon såg rörelserna i mina ögon och behövde inte se mer för att konstatera det. Då fick jag ligga på rygg på britsen medan hon höll i mitt huvud som hon vred lite åt vänster respektive höger och rakt upp. Sedan fick jag lägga mig på vänster sida medan hon fortfarande höll i huvudet. Till sist fick jag sitta upp en stund. På så sätt ska kristallerna (förhoppningsvis) hamna på rätt plats i örat igen och jag ska bli fri från min yrsel. Hon ska ringa mig i morgon för att se hur jag mår. Får inte göra några yva rörelser i dag.

Men jag måste säga att det känns lite gungigt efter behandlingen.

Helgen som gått har varit full av arbete för maken. Så det har inte hänt så mycket. Men i lördags var alla barnen här och käkade. Äldsta dottern gjorde lax och fisksås. Mums. Blev en riktigt mysig kväll. Gårdagseftermiddagen ägnades åt att fira mellandottern (som fyller 22 år i dag - hurra, hurra, hurra, hurra). På kvällen blev det långpromenad med Harry.

Och i morgon är det dags för ett besök hos kuratorn igen.

Resten av veckan är inte planerad. Får se vad det blir. Beror på hur det blir med yrseln. Om det inte blir bättre skulle jag få komma tillbaka och göra om behandlingen.

I dag är det förresten bara 50 dagar tills vi åker till Thailand. :) :) :)

Kramar
Taggar: Kristallyrsel;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: