memyselfaj.webblogg.se

Middag och teater

Igår kväll träffades Marie och jag på ett matställe och intog en god middag med ett par glas rött till. Kändes skönt att sitta och prata en stund. Sedan tog vi oss bort till teatern och såg "Blåvingar". Det var en blandning av allvar och skratt när de tre kvinnorna i pjäsen samlades för en hajk. Men vart var publiken? Var vi 20 så var det inte mer. Ja, det blev i alla fall en hel del härliga skratt.
Vi hade förbeställt ett glas rött till pausen. Hade väl kanske zippat två munnar ur det när de ringde första gången. Efter en minut ringde de andra gången och den tredje ringningen missade vi helt. Så personalen fick hämta oss och några till. När vi satte oss på våra platser igen för akt två hade det gått 15 minuter. Varför beställa något till pausen när de inte ger oss tid att dricka ur/äta upp?!
God mat och trevligt sällskap gjorde det till en helmysig kväll.

Nu har det blivit onsdag och det är dags att gå ut med Harry. Solen skiner, det är nästan 8 grader varmt och verkar blåsa halv storm. Vilken vinter!
Sedan tänkte jag mig nog ut på stan en sväng. Jag bor mitt i smeten, men nu var det länge sedan jag gick ut och strosade.

Kram

Snart så....

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nettan
skriven :

Hej Inger!



Jag hoppas att ni får en underbar tid i Thailand,för det är ni värda. Sköt om dig.



Kram, Nettan