memyselfaj.webblogg.se

Bryr sig läkaren om mig?

I dag är det fredag och jag har precis varit och spolat min venport. Måste göras var tredje månad. Går på 2,5 minut, men i dag var det strul på sjukhuset. Sköterskan var ensam och hade ingen koll på att jag skulle komma. Men hon tog det som en kvinna(!) och fixade det med ett leende på läpparna. Pratade med henne om min hand och att läkaren skulle ringa mig senare. Hon suckade och log; "Ja, är du uppsatt på hans telefonlista så brukar det funka, för han brukar ringa på fredagar." Jippie!!!!!!! Hoppas ordet brukar i det här fallet betyder att han gör det för nu har jag väntat på hans samtal sedan förra torsdagen. När klockan närmade sig 13-tiden var jag så fräck så jag mejlade läkaren och påtalade min oro och väntan på att han skulle ringa. Förklarade också att jag behöver få min sjukskrivning förlängd. Skit också. Klockan blev 15.30, men hade läkaren ringt? NEJ!!! Vad är det egentligen som händer? Varför ringer han inte? Bryr han sig om min oro? Vad kan vi lära oss av detta? Jo - bli inte sjuk. Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: