memyselfaj.webblogg.se

Ordentligt less

Nu börjar jag bli ordentligt less på hela situationen. Visst, blodtryck och puls som jag kollade på vårdcentralen i går var bra, men resten då? Magen är ett enda stort kaos, antagligen på grund av all oro och grubblerier. Lederna värker. Handen är svullen och höger axel är ordentligt knas. Humöret svajar. Ja, jag är ordentligt less! Fattar inte riktigt om, hur eller när jag ska komma ur den här karusellen. Vad väntar jag på egentligen? Är det hjälp med handen/armen? Resultatet av Herceptinbehandlingarna? Beskedet på vilken åtgärd/behandling de ska sätta in efter årsskiftet? Eller väntar jag bara på jultomten? Någon fundering på att kunna jobba har jag inte haft. Hur skulle det kunna komma ut något vettigt ur en hjärna som redan är full av ovanstående? Ni fattar va?! Vad fyller jag mina dagar med då? Ja, det ska jag säga; hade det inte varit för Harry, så hade jag säkert tillbringat stor del av dagarna i sängen, vilandes en värkande kropp och i försök att räta ut alla frågetecken. Men det går ju inte - och det vill jag inte. Det är inte jag. Men det är inte mycket vettigt som händer på dagarna ändå. Äldsta dottern är här mycket och umgås med mig och det håller mig uppe, både i humöret och från sängen. Vi gör inte mycket, men bara att få skratta tillsammans känns skönt. Nästa vecka blir det mycket spring på sjukhuset. På måndag ska jag göra ultraljud på hjärtat för att se om Herceptinet påverkar dess verksamhet, på torsdag ska jag (äntligen!) till sjukgymnasten och på fredag är det ny Herceptindos. Och nu i helgen får vi ställa upp ljusstakarna. Det blir urmysigt. Det är som sonen sade häromdagen; julen är den härligaste helgen på året. Och visst har han rätt. Nu har vi ju dessutom fått snö - och kyla... I dag var det minus tio grader på morgonen. Brrrr. Kan nog tycka att det är lite onödigt kallt. Räcker med ett par-tre stycken tycker jag. Lagom för att det inte ska börja töa. Ja just ja, på onsdag kväll ska vi ju gå på teater, jag och maken. Å & C bjuder oss på det. Ska bli riktigt kul. Ni är underbara. Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: