memyselfaj.webblogg.se

Vilken pers

Den senaste veckan, eller snarare de senaste dagarna har varit en riktig pers. Huvudet har snurrat av tankar inför dagens läkarbesök och vad svaren skulle bli på alla prover, röntgen, ultraljud osv. Humöret har minst sagt svajat mellan hopp och förtvivlan. Men så i dag var det alltså dags. Någon frukost blev det inte, eller ja, en rostad macka med god apelsinmarmelad som svärmor gjort. Normalt är den jättegod, men i dag kändes det mest torrt.
Var på sjukhuset strax före 11 för att ta blodprov inför läkarbesöket. Sedan var det ytterligare en timmes väntan, dels på maken som skulle följa med och dels på att komma in till läkaren. Naturligtvis var läkaren försenad med nästan en halvtimme också.... puh.
Så satt vi där. Och läkaren började bläddra bland mina journalhandlingar - en journal som snart är en dm tjock!!! Först pratade han om blodproverna (sänka, hb, levervärde osv). Det enda som var förhöjt var sänkan, som låg på 4,4 (ska vara under 4). Men det var inget konstigt med tanke på att jag var förkyld förra veckan och att jag gått igenom en tuff behandling. Som exempel drog läkaren att av tio personer på stan så skulle några ha samma sänka som jag.
Även hjärtat verkar sköta sig. Inga blåsljud, vätska eller nåt annat. Enligt läkaren såg det jättebra ut.
Efter en del oklarheter fick han även fram resultatet av min bröstkorgsröntgen. De hade nämligen skrivit i fel datum. Nåväl. Allt var rent. Inget cancerskit någonstans!. När det gäller prickarna i lungorna, som de sett tidigare men som nu är borta, så drog läkaren samma exempel som tidigare; att av tio personer på stan så skulle några ha prickar på lungorna. Det behöver inte betyda att man har cancer. Det är först vid en magnetröntgen som sådant syns.
Fatta! Det har snart gått ett år sedan jag fick "aprilskämtet" levererat. Och nu har jag bara två omgångar med Herceptin (antikroppar) kvar. Sedan blir det en ny bröstkorgsröntgen och ultraljud av hjärtat och efter det ytterligare ett läkarbesök (troligtvis i april/maj någon gång). Sedan ska jag vara FRISK!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har inte riktigt fattat att dagens läkarbesök gick så bra. Som jag oroat mig. Känner mig glad, men tom - och TRÖTT.
I kväll blir det middag med alla barnen här hemma. Så himla skönt. Nu jäklar är jag på gång. ;)
Kramar
Taggar: Onkologläkaren;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Hasse
skriven :

Skönt att det går bra. Kram Hasse

2 frida med familj
skriven :

Vad härligt! Njut av middagen och din fina familj.

kramar från oss alla

3 Annelie
skriven :

Du är världens finaste! Älskar dig <3

4 Anette Rosenlund
skriven :

Härligt att allt har gått bra!

Kram, Nettan