memyselfaj.webblogg.se

Skatbo

Sitter vid köksbordet och tittar ut på grönskan. Träden växer så nära så jag kan nästan ta tag i grenarna. Ändå sitter jag på andra våningen och det är en gård mellan huset och slänten. Helt sjukt. När jag var liten var det rent i slänten förutom tallarna och granarna förstås. Jag åkte skidor och pulka mellan träden. Nu är det helt igenvuxet. Bedrövligt. Det är väl ändå inte meningen att träden ska växa in i huset? Skatorna håller på att bygga bo några meter från fönstret. Och ekorrarna hoppar omkring. Blåmesen landar på grenen och tittar sig oroligt omkring. Ibland hittar även koltrasten hit. Det är som ett zoo precis utanför fönstret. Här innanför sitter jag och mamma och äter frukost medan allt detta händer utanför. Kan tro att jag är på landet, men jag är ca 1 mil från Stockholms innerstad. :)

Nu ska vi dra igång dagen.

Kram

Rakt fram i grönskan syns skatboet.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mona
skriven :

Härligt med djurlivet, men lite väl "djungellikt" kanske :)Kram och må så gott!