memyselfaj.webblogg.se

Regnet vräker ner

Just nu är jag glad att jag redan varit ute med Harry, för regnet fullkomligt vräker ner utanför fönstret. Trist. Man blir så bortskämd när solen skiner flera dagar i rad.

Ja Mona, det är en glad och nöjd hund vi har. För det mesta glad och nöjd i alla fall. Förstår att saknaden är enorm den dag de inte finns mer. Vi hade en golden när barnen var små, men honom tvingades vi avliva för han var inte trygg och var hotfull mot barnen. Vi fick honom när han var 8 månader, så man vet ju inte vad han varit med om fram till dess. Men Harry har vi haft sedan han var valp.

Vad gör man en dag som denna? Tvättar? Ja. Pluggar? Ja. Inte mycket kvar på kursen nu. Håller på med den avslutande uppgiften, en ungdomsnovell på 10-12 boksidor. Gäller att hitta ämne, karaktärer och handling som tilltalar målgruppen. Men jag tror jag är något på spåren. När kursen är slut ska de trycka upp alla noveller i ett samlingshäfte. Det ska bli kul. Vid sidan om kursen bygger jag på min egen bok. Det går inte fort direkt. Men nån gång... Nån gång ska den bli klar. :D

Kramar

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: