memyselfaj.webblogg.se

Fan va äckligt

Hur många fästingar har vi plockat på Harry nu? 30-40?? Bara på några dagar! Det är sååå äckligt. I morse tog jag en som suttit ett tag... Stor som en ärta. Blä. Varför finns fästingar? Vad gör de för nytta i vår fauna? Någon som vet?

Var iväg och badade med Harry igår kväll. Han bara älskar att kasta sig i vattnet och simma efter pinnar.

Idag är maken iväg på biltävling i Mantorp. Nyopererad?! Jo, jag vet... Men han är envis. Får se hur det går, för i går kväll hade han nog ganska ont i ärret.

Men va fan... Åh gud vad äckliiigt!! Hittade en fästing till! Måste ta bort den innan jag tappar bort vart den sitter. Han har ju en hel del päls som de små rackarna kan gömma sig i.

Kram

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mona
skriven :

Har ganska nyligen hittat din blogg. Följer ganska många kvinnor som bloggar om sin vardag och bröstcancersjukdom (är själv drabbad). När jag börjar följa en blogg känns det först som jag gör "intrång" i personens privatliv, men förstår ändå att det delvis är för "allmänheten" som man skriver och delar med sig till. Gillar din blogg! Till det här med fästingar. Jag verkligen avskyr dem!! Kan inte tänka mig att de har någon positiv funktion alls! Vår hund som blev tolv år (dog för tre år sedan) fick enormt mycket fästingar och jag håller med dig. De är så äckliga!!! Tyvärr hjälpte inga fästinghalsband utan vi fick köpa en vätska på apoteket som vi la på huden vid nacken. Det var säkert mycket giftigt men det enda som hjälpte. När vi inte använde det kunde hon ha ca. tio fästingar runt varje öga efter en skogsrunda, så äckligt!!Vår hund var en bearded collie och hade extremt mycket päls där monstren kunde gömma sig! Kram och ha det gott! Hoppas du får bukt med odjuren!