memyselfaj.webblogg.se

Krångel, krångel

Sjukdom och energibrist och krångel verkar gå hand i hand. Mår skit av oro och följdsjukdomar. Ovanpå det mår jag ännu mer skit av sånt som krånglar. Skulle behöva extra energi för att fixa krånglet, men energin räcker knappt till att få tiden att gå just nu.

Skulle ha ringt läkaren idag, men jag orkade inte. Och min sjukskrivning som går ut idag. Måste ringa i morgon. Måste.

På min blogg ljuger jag aldrig när jag berättar om mitt sjukdomstillstånd. Här kan jag berätta hur jag mår. Men när jag möter människor på stan, människor som ofta inleder med frasen: "Men vad du ser pigg ut." Vad svarar man på det? Ska jag dra hela historien? Eller bara berätta det senaste? Oftast blir svaret nåt i stil med: "jo men det är väl ok." Varför? Det är ju inte ok. Långt därifrån. Men vad säger man till någon som man möter på stan och kanske pratar med i 5-10 minuter?! Folk får tänka vad de vill, men jag mår fan i mig inte bra.

Kramar

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Laila
skriven :

Hej, huvudet på spiken slog du där. Själv, har jag gått från att säga att allt är BRA (!) till OK (!!) emellanåt säger jag SÅDÄR (!!!). Sen får man till svar, du ser ju så fräsch ut. Äh, jo tack, vad säger man... Man orkar bara inte säga hur man egentligen mår, mentalt. Det fysiska är lättare att berätta om. Eller hur känner du det?

Kram, BC-syster