memyselfaj.webblogg.se

Söndag

Idag kan jag säga att det känns som söndag, men dagarna som gått har varit jättefina. Skönt dock att det inte alltid är sånt tempo (mycket folk som ska äta, trångt i köket när allt ska förberedas, jättetrångt runt bordet och berg av disk efteråt;). Nu är det desto lugnare. Ska åka iväg med mamma en sväng. Hon ska köpa present. Sen bjuds det på fika hos svärmor. Sen ska vi åka mot Eskilstuna och möta brorsan igen. Han ska se till att mamsen kommer hem därifrån. 
 
Funderade i morse vad jag gjorde på midsomrarna som barn. Men nej, jag har inga minnen alls. Jag var ju sommarbarn i många år och tillbringade somrarna hos olika familjer. Minns när jag fick en lapp runt halsen på centralen i Stockholm. På den stod det antagligen vart jag skulle. Känns jobbigt att tänka på. Ingen mamma att hålla i handen. Bara en tant som såg till att vi barn kom med tåget. Skulle jag kunna göra så med mina barn? Nej! Herre Gud! Men det var annorlunda då och mamma gjorde det för att jag och brorsan skulle slippa betongen på somrarna. Nu är jag glad för allt jag fått uppleva hos familjerna i Finnerödja, Vedum, Nävekvarn med flera. Men minns hur jag hade en klump i magen varje sommar inför sommarlovets början. Vart skulle jag hamna den sommaren? Usch
 
Kramar
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: