memyselfaj.webblogg.se

Äckliga, äckliga fästingar

Maken väckte mig tidigt i morse och sa att Harry verkade orolig. Han hade tagit bort en fulläten fästing, eller rättare sagt så hade den mer eller mindre lossnat och dunsat ner på golvet. Usch. Så nu blir det något annat fästingmedel än det gröna halsband vi köpte på djuraffären. Det har inte hjälpt ett dugg. Maken skulle köpa droppar idag som vi ska prova. Fy för fästingar. 

I morse regnade det när jag var ute med Harry, men nu är det uppehåll. Ser dock inte ut som att det blir en solig dag med de mörka moln på himlen som jag just nu ser genom fönstret. Vi får väl se. 

Kom på i går kväll när jag lagt mig att det var Tant Grön som du Mona tipsade mig om tidigare. Det slog mig då... typ sent på natten... Ska naturligtvis skriva upp såna tips med tanke på hur glömsk jag blivit. ;) 

Har startat tvättmaskinen. Kan konstatera att tvätten inte tvättar sig själv när man är borta några dagar. Men nu skramlar det och går i tvättstugan. Måste nog bli några maskiner idag i alla fall. ;)

Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: