memyselfaj.webblogg.se

Stuttgart

Idag har vi minsann gjort Stuttgart. :) Medan maken och sonen var på Mercedesmuseet tillbringade jag nån timme på ett shoppincenter utanför stan. Fick köra 2 mil för att komma dit. Bara att ställa in på "naven" så talar den om precis hur jag ska åka. Lätt som en plätt. ;) Gick mest runt och tittade. Köpte strumpor och narturligtvis fikade jag. ;) Sen hörde de av sig och ville bli hämtade. Tog en halvtimme att ta sig dit. 
 
Åkte in till city. Gick runt och tittade. Käkade. Och gick runt och tittade lite till. :) Världens kö när vi skulle tillbaka till hotellet. Men jag måste säga att de tar mer hänsyn i trafiken här i Tyskland. Hjälpsamma om nån vill in i filen och så vidare. Bara det lilla vi körde i Frankrike upplevde vi att trafiken var mycket hetsigare. Konstigt egentligen att det skiljer så. 
 
Nu slappar vi på rummet. Tar på krafterna att vara på semester. ;) Blir nog tidig start norröver i morgon. Vet inte exakt hur långt det är, men vi tänkte ta oss till danska gränsen. Sen har vi tänkt stanna och köpa på oss en del när vi ändå är i Tyskland. ;)
 
Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mona
skriven :

Även om du hade "naven" tycker jag det var tufft gjort att dra iväg på egen tur :) Det skulle jag aldrig ha vågat :) Håller med dig om att det skiljer mellan hur hjälpsamma man är i trafiken i olika länder, men också mellan städer i sverige. Tycker ofta att bilister i Stockholm släpper in en i filen bättre än vad bilister i Örebro gör. Vet inte vad det kan bero på?Kram och ha en fortsatt trevlig resa!