memyselfaj.webblogg.se

Måste berätta

 I morse körde vi in på en rastplats, dukade upp frukost och satte oss till bords. Efter en stund kommer ett stort gäng killar i 12-13-årsåldern och ställde sig med ryggen mot oss och - kissade. Jo, det är sant. Vi fattade först ingenting, satt väl mest och gapade och tittade oss runt. Det visade sig vara ett fotbollsgäng från Frankrike. Intill stod deras ledare, men han valde att titta bort. Konstigt. Hade jag kunnat franska hade jag nog sagt ett och annat där och då, men nu kan jag ju inte det... När vi kom hem och berättade det för ungarna var det någon av dem som sa att det finns en sak att göra och som alla förstår, oavsett språk; visa fingret. Men nej, inte ens det gjorde vi. Istället satt jag där, visade min macka, gestikulerade och skällde på svenska. 
Ska försöka lägga upp bilder från semestern senare. 
 
Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: