memyselfaj.webblogg.se

I Sverige igen

Nu är vi åter på de svenska vägarna. Solen lyser, åtminstone här i Helsingborg. Ska försöka locka med den hemöver. ;)

Körde närmare 100 mil igår. Pust. Det var segt. Sonen körde på Autobahn där det var fri fart. Gick fort, men han är trygg vid ratten. :)

Var inne på en Cittibutik i Lübeck och köpte på oss lite. ;) Sen åkte vi mot båten över till Danmark. Klockan var då över nio på kvällen. Efter en stund fick vi riktig kris med bensin. Inte normalt för att vara oss. Men det löste sig det också. :

Sen var det ju det där med övernattning. Det var mörkt och klockan var runt midnatt. Svårt att få tag på boende vid dem tiden. Men så... Som ett under dök skylten "Hotel" upp vid vägkanten. Vi åkte av bara för att komma fram till ett nedsläckt hus, stort som attan. Maken gick ändå ut för att kolla. Vid ingången höll han på "att skita på sig" när skjutdörrarna gick upp. ;) Där inne fanns en automat där man kunde boka rum. Han gjorde det, bokade rum alltså. Men något gick fel och han fick inte ut något nyckelkort. Vad gör vi då? Midnatt i Ishöjby, en håla mellan Rödby och Helsingör. Maken ringde ett telefonnummer som stod på automaten. Någon i andra änden slussade oss sedan in i hotellet (som låg på våning 8-9). Han var uppkopplad på sin dator där han satt och kunde se oss i hissen. När vi klev ur hissen öppnade han nästa skjutdörr och där inne fick vi order om att öppna ett brandskåp. Där låg ett nyckelkort. :) Helt sjukt. ;) Så ska ni ha hotellrum över natten i Danmark, billigt och inte alls märkvärdigt så kan jag rekommendera Zova. Vi sov gott. :) Nu gasar vi hemåt. Ska äta lite gott hemma hos oss ikväll. Båda döttrarna kommer också. :

Nu ska jag vila lite här i baksätet. Har ordentlig huvudvärk och ont i ryggen. Gör ont när jag andas och när jag rör mig. För att inte tala om när jag hostar. Känner mig säkert bättre när jag vilat lite.

Kramar

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: