memyselfaj.webblogg.se

I Koblenz

Nu har vi tagit in på Etap hotel i Koblenz. Skulle egentligen ha slingrat oss ner genom Moseldalen idag, men det blev en heldag på Nürburgring istället. Maken och sonen var inne och tittade på en utställning. Under tiden satt jag utanför i solen och väntade. Med en latte förstås. ;) Sen ägnade vi 30-60 minuter till att hitta till infarten där turister får testköra banan. Jo, det tog den tiden... Vi åkte fram och tillbaka, hit och dit, frågade om vägen och körde hit och dit igen. Sen så... Då jäklar kom vi rätt. Maken köpte biljett så att vi kunde köra banan. Stod vid bommen, checkade in med kortet och väntade på att bommen skulle gå upp. Men den gjorde inte det. Istället sa en man åt oss att banan måste stängas. Det hade hänt en olycka. En mc hade kört av. Ambulans och polis kom. Det gick 30 minuter... En timme... Då sa en röst att det skulle dröja minst en timme till. Då gav vi upp. Åkte ut på Autobahn och in på första bästa rastplats. Där bryggde vi kaffe och tog en smörgås. Det smakade riktigt gott. ;) Nu är vi in till stan och hitta oss något att äta. :) Jag har riktigt kämpigt med luftrören. Hur mycket jag än hostar och harklar, så rosslar det i bröstet. Tycker synd om de andra som tvingas höra det hela tiden, men vad ska jag göra? Får se om det bara blir ett inlägg av det här eller om det lyckas bli dubbelt som det förra?! ;) Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mona
skriven :

Vilket otur att ni inte fick möjlighet att provköra banan! Hoppas rosslet i luftrören är bättre idag! Hoppas också att ni har bra väder och kan njuta av resan:) Kram!