memyselfaj.webblogg.se

Fransmän kan - franska punkt

Fransmän kan verkligen bara franska. Det har vi precis erfarit. Var på en "amerikansk" restaurang. Maken beställde biff - trodde han... Tjejen gick ut i köket och hämtade - en korv. Gud så fel det hade kunnat bli. Korv istället för biff. :) Hade velat se makens min när maten kom in. ;) Jag beställde ceasarsallad. Då frågade hon mig om jag ville ha french fries?? Till sallad?! Nej, det skulle jag ju inte ha. Men maten som kom in var god, men makens kött var segt. Han trodde det kunde vara grytbitar. Förklara det på franska den som kan. ;) Maken valde att inte göra det. ;)
 
Nu sitter vi på rummet. Jag håller på att hosta upp lungorna. Annars är det bra. ;). Funderar på att åka in till stadskärnan och gå i morgon. Såg ut att vara en fin stad när vi var ute och åkte idag. Får se hur vädret är i morgon först. 
 
Tänk vad mycket skit det finns att läsa på internet. Människor som skriver jävligt elaka saker om andra. Jag tänker INTE sjunka så lågt. Bara så DU vet!
 
Nu ska jag fortsätta min semester med mina underbara killar. :) Kärlek. 
 
Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mona
skriven :

Vilken härlig resa ni gör! Det är en särskild känsla att bila och inte ha allt exakt förplanerat, som "paketresor" har. Så typiskt med fransmän och engelska. Det är nog faktiskt så att de flesta bara pratar franska :) Kram och må så gott!

Svar: Vi gjorde en liknande resa när vi bilade till Italien för 8-9 år sen och den pratar vi om fortfarande som en av de mysigaste resor vi gjort. Gjorde nåt liknande när vi var över till USA och hälsade på äldsta dottern som jobbade där som au-pair. Då hyrde vi en bil och åkte dit näsan pekade. Jättemysigt. :)
Inger