memyselfaj.webblogg.se

Fortare än fortast

Hur gick det till? I mitt förra inlägg skrev jag att svaret skulle dröja en vecka, men nån där uppe måste ha hört min bön. För 20 minuter sen ringde läkaren på vårdcentralen. Jag blev tyst och bara väntade på det värsta, men det var ingen vätska i lungorna. Ej heller några nya metastaser. Det såg ut som vid den senaste röntgen, för ca ett år sedan. Då kan jag ju släppa den oron i alla fall. 
Läkaren hade ringt kardiologen på sjukhuset. Han hade velat tala med läkaren som utförde min ablation i januari i år. Men det var semestertider, så han pratade med hans kollega. Tydligen kan det bli problem/komplikationer efter en ablation. Det kan ha skadats och stasa och förändrat tillflödet. Jag är inte sjukvårdskunnig och kan inte förklara  bättre än så, men jag kan förstå innebörden. 
I alla fall, så ville kardiologen ta tag i det här och se till att jag får genomgå en skiktröntgen som visar över ett område som berör ablationen. Fan om det visar sig att det blivit komplikationer efter den, men jag kunde ju inte fortsätta mitt liv med ett hjärta som rusade var och varannan dag oberoende av vad jag gjorde. 
Nu är det som det är och det är bara att köpa läget. Trist. Men jag lever här och nu och tar saker och ting i den ordning de kommer. Kan inte förstå, men mitt i allt det här så känner jag mig lugn. Kan nån förklara det?
Solen skiner i alla fall och det är varmt. I Stockholm hade de åska och hagel för nån timme sen. Bara att glädja sig åt det fina vädret alltså. :)
Kram
Taggar: Ablation, Vårdcentralen;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mona
skriven :

Vad bra att det rör på sig så snabbt :) Härligt besked att det inte fanns någon ny metastas !! Andra komplikationer kanske ändå är lättare att komma till rätta med :) hoppas du får fortsatt snabb och god vård! Jag undrar om du fick 17 Herceptinbehandlingar eller fick du fler eller färre när du fick din behandling? Kram!

Svar: Hej Mona. Svaret på din fråga är inte kristallklart. Tror jag fick uppemot 30 behandlingar totalt eftersom Herceptinet gav så bra resultat på min typ av bröstcancer. Visst kan jag hålla med om att beskedet att det inte finns några metastaser kändes bra. Det är nog det man helst vill höra. :) Kram
Inger

2 Barbro
skriven :

Mitt i all bedrövelse så känns det skönt att det inte var några nya metastaser! Måtte dom nu hitta någon behandling som lindrar dina besvär. Styrkekramar!